۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

زیرساخت لازم برای عرضه کالاهای داخلی در بازار جهانی فراهم شود

زیرساخت لازم برای عرضه کالاهای داخلی در بازار جهانی فراهم شود

کرمان - امام جمعه کرمان گفت: دولتمردان زیرساخت لازم برای عرضه کالاهای داخلی در بازار جهانی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی صبح پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان بیان داشت: به طور کلی در دنیا دو مدل اقتصادی وجود دارد که یکی از آن‌ها تثبیت اقتصادی است؛ یعنی در شرایط بحرانی و شرایط جنگ دولتمردان آن کشور همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بخشی از کالاهای اساسی یا همه آنها ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد تا از این بحران گذر کنند اما این نوع نگاه به اقتصاد تنها در شرایط بحرانی و سخت است.

وی افزود: مدل دوم سیاست تعدیل اقتصادی است در سیاست تعدیل اقتصادی بحث جدی رقابت است که از شبکه تولید شروع می‌شود و به توزیع، مصرف و صادرات می‌رسد و بحث صادرات رقم می‌خورد.

امام جمعه کرمان گفت: برای موفقیت هر کشوری ظرفیت‌های خود را به کار می‌گیرد و به سمت و سویی حرکت می‌کند که بتواند کالاهای خود را به سمت رقابت ببرد. اگر بخواهیم این رقابت به نفع همه تمام شود باید ابزار و ملازماتی در اختیار داشته باشیم که در این راستا بخشی به دولتمردان و بخشی به تولیدکننده و بخشی به صادرکنندگان بر می‌گردد و اگر این مثلث کنار هم قرار گیرد قدرتمند می‌شوند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: تولیدکنندگان باید کیفیت را مد نظر قرار دهند دولتمردان باید به زیرساخت‌ها توجه کنند تا شاهد عرضه نهایی کالا در بازارهای جهانی باشیم.

وی گفت: امیدوارم این همایش‌ها باعث شود تا سهم هر بخش کاملاً مشخص شود و دستگاه‌ها هم کار خود را انجام دهند تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

امام جمعه کرمان یادآور شد: صادرات به قدری مهم است که وجه اقتصادی کشور را مشخص می‌کند که شامل بخش داخلی و برای مردم آن کشور است و بخشی هم مربوط به خارج از کشور است. صادرکنندگان در این بخش رسالتی را انجام می‌دهند که جایگاه کشور را در دنیا مشخص می‌کنند که من از آنها تشکر می‌کنم.

کد خبر 5150230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha